Tjugotredje december.



Igår hade vi julavsluting i skolan. Vi körde ett slags julklappsspel, dansade långdans med alla bildklasser och kollade på en grym julkonsert.
Och i morse vaknade jag vid 10. Var lite besviken på mej själv, när det är lov så måste man ju åtminstone sova till 12, ehe. Packade lite och segade runt hemma hos moster tills klockan var runt halv 5. Då åkte  vi till Torsby, gjorde ett litet stopp och efter det så fortsatte vi hemåt.
Fast några mil hemifrån så blev det helt plötsligt snorhalt, så moster fick krypa fram med bilen den sista biten. Jisses, det kändes som om det tog två och en halv föralltidheter.
När vi tillslut kom hem till mormor, la jag alla julklappar jag hade med mej under granen, sen satte vi oss tillsammans i vardagsrummet och kollade på bingolotto.

Men nu har vi alla gjort i ordning oss för kvällen, och är på väg att lägga oss.
Jag kommer antagligen att somna supersnabbt. Jag är gaaaalet trött.
Gonatt då, folket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0