Mélanie Laurent & Damien Rice - Uncomfortable.


Vid det super-jätte-apa-hemliga-stället.

Det känns som om de flesta av er kan gissa vart jag håller hus,ehe.


Oppdejt.

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallåååååååååååååååååååååååååååååååååååååå.
 Anledningen till att jag inte skrev igår var att jag inte hade något att skriva om/var för lat för att hitta på något.
Men nu : packa.
Sen : Åka bort med mormor,Fia och Filip (mormor fyller 70 på onsdag och hon vill fly ifrån alla som vill gratulera henne,haha.).

 Ohohohohohoh,True blood har börjat igen ! WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHOHOHOOHOHOOHOHOHOHOHOOOO ! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D (Jepp,TB är värd varenda ":D".)
 

Okej,packa var det. Jag kommer ha med mej ett mobilt bredband,så jag kommer nog att uppdatera.
Hejsvejs.


Mera resefoton ?

Stalka mitt fb-album för flera foton. Fast än så länge finns det bara bilder från första dagen,men det kommer fler. :)


Tjenixen,kära blogg.

Jag kom hem vid 10 igår. Sen tvingade jag mej själv att vara vaken hela dagen för att jag inte skulle vända på dygnet,vilket failade lite smått när jag somnade på köksbordet med datorn framför mej och vaknade efter en timme med en "MÅSTE.PÅ.TOA.NU."-tanke. Men hela mitt vänstra ben hade somnat,så jag vrickade foten. Fast jag la is på den så den är rätt okej.
Men idag är jag alldeles utvilad. Jag vaknade upp i min säng efter ca 12 timmars sömn och bara "Aaaaaaaaaaaaaah,hemma ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥".

Alla rese-inlägg kanske dröjer lite,eftersom jag har filmat lite också och jag ska försöka att klippa ihop det till något dugligt. Och på måndag följer jag med mormor och Fia till ett super-duper-duper-hemligt ställe,eftersom mormor fyller 70.

Alrajt,nu ska jag börja fixa med det första reseinlägget iaf.
Goodbye,then.


@ Kroatien.

Hellå,personer som fortsätter att läsa min blogg fastän jag är långt,långt,lååååångt borta. Just nu sitter jag och Sebzah vid receptionen och chillar.
Imorgon lämnar vi Kroatien,och åker buss i en evighet tills vi kommer hem.

Men hejpånne å ses senna.




Tjeeeeeeenare bloggen !

Nu'ru minsann har jag sommarlov. Och imorgon (vid klockan 5 !!!!!!!!!!) drar jag och klassen på skolresa ! Jag kommer att ta med datorn,men jag vet inte om jag kommer att uppdatera så mycket. Jag tar mest med den för att kunna ladda ur kameran alla bilder och filmer.

Nu ska jag försöka att fortsätta packa. Om jag inte bloggar under resan så ses vi om 10 dagar ! Baaaaaaaaiiiiii.


Filles skolavslutning.

Hej,hej,hej...hej. (Dryg ? Ja [x] Nej [ ])
Idag hade Filip sin skolavslutning. Och jag är alldeles för trött för att skriva någonting,så här har ni bilder istället.



Och såklart "Tja-jag-sitter-på-mormors-veranda-och-äter-mat"-bilden.

Imorgon har jag skolavslutning. Så jag borde gå och lägga mej om jag inte ska se ut som en zombie imorgon. Godnatt,folk.


Borlänge.

Igår vart vi ju som sagt och spelade fotboll och brännboll tillsammans med Stölletbarna. Det var rätt shysst. Vad som var inte alls speciellt shysst var att det var FETT varmt. Verkligen FETT.
Men idag var 6:an-9:an på skolresa till Borlänge för att gå på "Framtidsmuséet" och sen gå och shoppa på Kupolen. Framtidsmuséet var kul i typ 1 timme,sen så blev det för högljudt och det luktade fis vart du än gick. Snälla medmänniskor,HÅLL ER. När vi hade tröttnat så gick vi till Kupolen och då var klockan runt 1,och vi skulle inte hem förrens vid halv 5. Om någon skulle bry sej så köpte jag 2 necessär (en för mycket alltså.) och värmskydd till håret. Först var jag på H&M och hittade en necessär,men sen gick jag till Åhlens och hittade en större och bättre där. Så du gick jag tillbaka till H&M och frågade om jag kunde få lämna tillbaka den,men det kunde jag tydligen inte eftersom necessären tillhörde kosmetik eller nått. Kassörskan var rätt otrevlig och sa något som "Den här går inte att byta,fast det visste du säkert redan". Eeeh,asså. Nej,KANSKE. Jag bara AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH inombords.
Kära kassörska,jag vet att du inte kommer att läsa det här,men ville bara att du skulle veta :
1. Ursäkta min existens,ershöghet.
2. Sluta var en surpuppa.
3. Byt jobb.

I alla fall,vi kom hem ungefär 8,och då gick jag och klippte mej. Så nu är min frill runt 10 cm kortare. Skööööönt ! När jag var färdigklippt åkte jag till mormor. Och nu sitter jag och äter jordgubbar. Yummeh. Ska snart gå och lägga mej,för jag är as-trött.



Bus-Mikaela.


ÄR'U SERIÖS !?!?!?

Precis när jag skulle gå in i duschen hör jag åsk-muller. Seriöst,låt mej bara få duscha ! Visst,den kanske inte är så nära just,men det är korkat att gå in i duschen om den skulle komma närmre.

Jag antar att jag får bli en lortig hippie.......,eller så duschar jag bara imorgon.


Fleet Foxes - The Shrine/An Argument.



0:42-0:48 = ♥♥♥♥♥♥♥♥ 


Thunderrrr.

Heeeeeellooooou ! Herre jisses,vilket väder det har varit idag. Först på morgonen regnade och åskade det,sen blev det sol och apa-kvavt och nu är det soligt och molningt på samma gång. Och det ser ut som om det ska åska mer sen. Kära väder,bestäm dej förfan. Och dagens skoldag var rätt väldigt jätte-värdelös.

Imorgon ska 6:an-9:an ner till Stöllet och spela fotboll och brännboll emot Stölletskolan. Ve ska kröss döm så fett jävvla haaaart,typ...typ....,stenhart !!!!!!! Eller,asså. Ne. De flesta tar det på alldeles för stort allvar.
Men det ska bli gött att spela fotboll,jag har inte gjort det på evigheter. Fast jag vet inte om jag orkar,jag är fortfarande lite svullen om foten sen jag trampade snett.

Men nu ska jag faktiskt gå och duscha på riktigt. Jag kunde inte göra det igår,för det åskade då också.
Sooo,goodbaaaaaaiiiiiiii.


White & nerdy.

Det där med att gå ut och lägga mej i solen failade ju. En halvtimme efter att jag hade skrivit det förra inlägget började det regna. Så jag la mej i sängen och spelade tetris. Vid 4 nångång åkte jag och min familj till Näsängen och spelade brännboll och åt korv och glass tillsammans med några andra familjer. När vi åkte därifrån svängde vi in i affären och löste ut min "skolavslutnings-present",ett 32 GB minneskort till kameran. Sweeeeet.




Ja,jag vet. Jag behöver ett liv....


Ohohohoh,ni måste lyssna på det här (It's azuuuum) :



Nu ska jag nörda lite mera tetris och sen dusch,sov,skola.
Goodbaaaaiiii.


Laura Marling - Hope In The Air.


Morn,morn.

Jepp,klockan är snart ett och jag har nyss gått upp. Just nu sitter jag och äter frukost hemma på verandan.
Åh,jag rotade fram min game boy igår,så nu efter jag har ätit färdigt ska jag lägga mej i solen och nörda. Aaw yeah.



Blablablööö.

Eftersom jag har låtit mina ben leva hippie i ca en månad nu,så har jag spenderat hela dagjäveln åt att vaxa dom. Jag började vid 1 och var färdig vid någongång innan 5. Aldrig.mera.varmvax. Jävla klet.
Så något annat än att det har jag inte gjort. Värdelöst inlägg för en värdelös dag.

Idag är det en vecka tills jag slutar Kvistberget föralltid och 1 vecka och 2 dagar tills klassresan. Jag lääääääääääääääääängtar löjligt mycket.


Nu'ru ska jag fixa ihop en kom-ihåg lista till skolresan,så jag slipper att glömma typ....allt.
Heido.


Kitteh'n'dawg.

Hej,tja,tjena,hejsan,tjenixen.
Idag har jag gjort...ehum.....eh...,ingenting. Allt är som vanligt,alltså. Så jag har ju inte speciellt mycket att skriva om.
Jag ger er ett par katt-och hund-bilder att titta på istället.







Och nu lite "behind the scenes",för att ni ska förstå vilka odjur de egentligen är,hahah.




Åh,Leo är helt omöjlig att ta kort på. Antingen vänder han bort ansiktet eller så är han upptagen med att var rädd för flugor.




Waaah,när blev klockan halv 1 !?!??!??!!
Måste gå och lägga mej så att jag tar mej upp imorgon. Goodnight,dudes.


The Talles Man On Earth - I Won't Be Found.


Aaaaw yeeeeeeeeeah.

 Jisses,vilket skönt väder! 23 grader i skuggan ! Jag har nyss gått upp och sitter på verandan och gosar med mormors katt.



Kolla in chillarn,eller ! Hahah.
Om det där med kille och barn skiter sej i framtiden,tänker jag fanimej bli den galna katt-kärringen med 63 katter.


Men nu'ru ska jag äta frukost och sedan steka i solen. Baaaaaaaaaiiii.



Tja och godmorgon !

Idag känns som en typisk sommarlovs-dag. Jag gick upp vid 12,såg att solen sken,åkte till mormor och nu sitter jag
 ute och äter frukost på verandan. Livet äger !
Idag ska jag nog inte göra ett piss. Eller jo,jag ska rensa ur mobilen på musik helt,och sen ladda i nytt. Vilket kommer att ta en och en halv evighet.


Men,nu ska jag fortsätta att trycka i mej frukost. See ya !



Filles läpp.

Om du är en vek liten fjärt,undvik att läsa detta inlägg. För det kommer att innehålla lite blod,gegs och annat äckel .


Här är bilderna ifrån akuten :





Det här var dagen efter :
 




Och det här var 8:a dagar efter :






Och till sist,idag :








Hoppas ni drömmer söta drömmar om akuten-bilderna,haha :D


Hallåeeh.

 Idag i skolan städade vi ur skåpen. Det slog mej just på riktigt att tiden på Kvistberget är verkligen över,föralltid. Alla vi i 9:an kommer inte att träffa varandra dagligen. Det kommer kännas så galet konstigt. 
Jag tog med mej kameran till skolan idag och filmade lite,får se om jag lyckas klippa ihop allt till en video. :) 
Vi slutade vid halv 12 idag. Och nu är vi lediga ända fram tills på tisdag. SKÖNT.
Efter skolan åkte jag hem och bara latade mej. När klockan var halv 4 följde jag med mormor och Filip till Vårdcentralen,för Fille skulle ta ur stygnen ur läppen. Nu har han ett likadant ärr på läppen som pappa,bara att Fille har det på höger sida,medans pappa har det på vänster. Rätt coolt faktiskt.
När vi var färdiga där åkte vi till affären och mormor en pizza åt mej (hon och Fille hade redan ätit.).
Det var ett tag sen jag tryckte i mej pizzan,så nu sitter jag och nördar detta.



3 ton ost ♥♥♥♥♥♥


Jag ska ta och fixa ihop ett inlägg med Filles läpp sen,så ni som är känsliga kan bara hoppa över det inlägget,ehe :D Hejdå,till dess !


RSS 2.0